Johanna Allhorn

Johanna Allhorn är chefredaktör för Ehandel, som med sina cirka 250 000 unika besökare per vecka är Nordens största branschtidning och mötesplats inom e-handel.

Med åtskilliga år i e-handelns centrum har hon unika insikter i handeln som med digitaliseringen och det nya fokuset på hållbarhet just nu genomgår sin kanske största förändring någonsin. 

Johanna Allhorn har arbetat med media och journalistik i snart ett decennium och har goda kunskaper i ämnen som nyhetsförmedling, intervjuteknik, konsten att nå ut med ett budskap – det vill säga områden som i stort sett alla branscher behöver bli vassare på.  Utöver att föreläsa är hon duktig på att intervjua och på att moderera samtal och debatter. 

Som journalist vet hon vilka frågor som ska ställas, vilket brukar uppskattas av publiken. Johanna talar inom områden som handel, digitalisering, hållbarhet och nyhetsförmedling. Stilen är informativ och konkret och för att säkerställa värde och relevans för lyssnarna skräddarsyr Johanna varje föreläsning. Johanna brukar få mycket beröm för sin förmåga att leda diskussioner, att hålla sig till ämnet och att göra innehållet begripligt för alla åhörare.

Redan som barn hade Johanna Allhorn ett starkt intresse för nyheter och för att läsa. Favoriterna då var Kamratposten och Lilla Aktuellt och sedan dess har intresset för media och journalistik bara vuxit. År 2011 tog hon en journalistexamen och 2015 tog hon klivet från nyhetsreporter med uppdragsgivare som SVT och TV4 in i branschmedia där hon har befunnit sig sedan dess. 

Expertområden

Uppdragsgivare

Kontakt med experten

Fyll i formuläret nedan så kopplar vi dig med experten.